Sidevisninger i alt

tirsdag den 1. februar 2011

Overvejer at skifte et venskab ud..

For som Allan ofte har sagt : husk vinden er din ven. Hm..jo..den tanke blev brugt rigtig mange gange i formiddagstimerne. For jeg havde sat mig for, at nyde min fridag på de to hjul om der så var vind, kulde og bare kold klam vejr. Optimistisk havde jeg ladet rute gå omkring Hinge. Nåede så aldrig derud.
Dog havde jeg til morgen ændret turen, fra Virksund, da jeg så ville starte ud i medvind, og det er ikke smart har jeg lært. Af flere grunde ville jeg overholde den regl. Jeg har uro i bentøj ret tidligt om morgenen, hvilket er tegn på de er ved at være "over-møre" og bare trænger til en hvile-dag, og jeg gerne skulle være mor for min datter når hun kommer hjem fra skole i dag, og sidste men ikke mindst..at der stadig også skal være lidt overblik tilbage på arbejdet i morgen..nok til at hælde salt i Per´s kop, som han godtroende nok efterlader på midt på bordet efter formiddagskaffen på job. Noget Per så først har fundet ud af for nygligt..trods det har stået på i et par mdr ;)
Så smart nok startede jeg ud mod skelhøje..og her skulle det så være første fejl i Heidi´s dårlige stedsans. Der var godt nok et lille "stiskilt" på den anden side af vejen hvor der stod "Thorning" som jeg skulle have fulgt! Men mente jeg måske burde kunne komme fra Frederiks til Nedre Hvam derfra. Men nej.. Fik stoppet en mand i Frederiks og spurgte om der var en simpelt vej til Nedre Hvam. "Hm..næh altså..du skal til Havredal..der til sexshoppen..du ved..og så skal du tage næste vej efter til venstre..og.....bla bla bla..". Pokkers..Heidi get a grip on navigation!!
Jeg indrømmer også her, at jeg cyklede på hovedvejen, hvilket jeg bestemt ikke er stolt af..specielt ikke med de vindkast der var. Men jeg kom så til Thorning den vej. Her begår jeg så anden fejl..køre igennem, i stedet for at dreje fra mod Vinderslev i Thorning. FLOT! Jeg fortsætter så igennem og kommer ud i Kjellerup..her var mine handsker og sko ved at være godt gennemblødte af støvregn. Et split sekund kom tanken om Hinge..det ville have været rigtig fedt - hvis det havde været i søndags hvor vejret var så kanon, og både Peter, Marianne og Chris havde været tæt på og over de 100 km. Men..det tillod min søndag ikke. Det ville have været for langt med frosne fødder på en tung mtbér. Forståeligt nok! Jeg vendte snuden ind mod Kjellerup by, dejligt at kunne kende destination ;) Her cyklede jeg så direkte hjem..med våde fødder og hænder. Og lige der er medvind faktisk ikke så pokkers behageligt, for man arbejder sig ikke til varmen, men har enerig til at sidde med tanken om, "jeg sidder så stille og kan sikkert mærke hvis en tå skulle falde af....."
Hjemme ventede..hvad jeg har fået for vane at savne med det samme jeg lander..en kop mokka..og derefter efter et varmt bad. Det blev til  to timer og 52 km og nogle kolde fingre og fødder og ja..... trætte ben...

1 kommentar:

  1. Det har du ret i, modvind er guds gave til cyklister. Det kan være at vi andre motionister i cykelklubben skal spare sammen til en GPS så du kan finde rundt. Og husk nu at en trille tur er rigtig god og SKAL cykles eller løbes ret ofte.

    SvarSlet