Sidevisninger i alt

søndag den 6. februar 2011

Søndag med løb 7,4 km og cykling 56,13 km på menuen.

Så blev det tid igen til lidt løb. Lynge har ikke været helt frisk, og da hun selv mente hun var klar lørdag, så måtte jeg sige, at jeg først løb søndag. Kunne læse ud fra smsér - svaret af Lars (hendes mand) at hun ikke var fit for fight. Vi kom afsted her til morgen. Kl 8.30 sharp stod hun her, og så stadig ikke helt klar ud. Så jeg havde droppet tanken om at løbe Brunshåbturen som er knap 12 km, og valgte vore kendte bytur på 7,4 km. Og det gik nu fint nok, med et tempo der bleb 5.30 pr km så er det vist ok.

Nu er der så spist morgenmad og der er lavet kaffe...så står den på en cykeltur med Bjarke. Vender tilbage om et par timer....
Turen blev lagt om Tjele Langsø og Velds (øbakker) hjem. 56,13 km på ca 2 timer og 10 minutter. Det gik rigtig godt fra starten af..efter vi havde overvågning af hver vores Polar RS800CX pro team edition  -jeg-skal-give dig- og endomondo...og Trek´s lille fine speedometer..ha ha kors i hytten. Mon ikke det kun gå bedre med mindre vægt af grej? MEN dertil sagt..at jeg vil give Allan ret. Endomondo er et fantastisk program!! For dem der ikke har prøvet det..GØR det..se de muligheder der er. Specielt under ruter..hvor andre nær dig sikkert har lagt gode forslag ind. Selv kilometertider..efter alle 56 km står der - en for en. Fabelagtig!! Android tlf...er bare kanon. Teknik..velkommen.
Vi kørte så gennem Rødding og videre den vej rundt og det super (rygvind) ingen regn. Da vi så kom gennem Lindum og drejede snuden i retning af Viborg..kom der så både modvind og regn? Damn..men det er jo god træning ;)
Da vi nåede til Nr Vinge måtte jeg gøre status. Bjarke var på en noget tungere cykel, dog med splinter nye "fatboy" dæk uden nogen form for mønster..men han virkede ikke til at regn og modvind var en pokkers god ven. Så jeg dirgerede os mod Ørum, og derefter ville vi få vinden mere ind fra siden (bagfra). Så havde advaret ham om et par bakker inden det gik hjemad med lidt hjælp. Og det gik faktisk helt ok. Vi var ikke mere end max et par kilometer fra landnings målet, da jeg sagde til Bjarke - det var ski nogle helt okay dæk han havde fået købt....ARGH....damn! Sådan noget skal bare aldring nævnes på noget tidspunkt. Han punkterede selvfølgelig. Vi var så tæt på hjemme, at jeg sikrede mig han havde luft og dæk-jern...for jeg skulle bare ikke stå at fryse nu, hvor jeg mest af alt trængte til at besørge. Jeg sagde, jeg cyklede hjem og satte kaffen over og gjorde en balje vand klar til cyklen.

I morgen står den på løb med min gode kollega Per - søen rundt.

Cykling, sport
Starttid
06-02-2011 11:33
Distance
56.13 km
Varighed
2h:10m:47s
Gns. hastighed
25.8 km/t


Sport
Løb
Starttid
06-02-2011 08:30
Distance
7.43 km
Varighed
41m:26s
Gns. hastighed
5:35 min/km

Ingen kommentarer:

Send en kommentar