Sidevisninger i alt

søndag den 16. januar 2011

Årets første rigtige landevejstur.

Så skete det, endelig kom jeg ud på racer i den fri luft.
Endelig er gejst til blogging kommet igen, og ikke mindst til at tage kampene op på landevejen. Et par få mål er sat...med mere længde på denne gang. Og selvfølgelig også med lidt "I-DARE-YOU" syndrom, for lige på det punkt bliver jeg sq nok ikke voksen.
Jeg startede op med at få løb mere struktureret, så det blev 3 x ugentligt. Ikke lange ture, i de her is-belagte perioder. Men standhaftigt er jeg kommet afsted.

Lige i starten i det nye år...kom et af målene. Melfar-24. Heidi..du bør allerede nu cykle et par timer på motionscykel om ugen. Så gjort! Så den første uge..startede jeg med en time først på ugen, derefter blev der gejst, så sidst på ugen blev det øget til 2 timer. Den søndag...gik jeg direkte hjem på sofaen, og flyttede mig ikke før jeg igen mærkede puls - om onsdagen. Så en god gammeldags influenza havde taget magten total. Fredag så ville jeg ikke vente længere. Så der kom løbesko frem. Dejligt. I dag er det så søndag, og dagen startede kl 9 med en times løb, og ville så lige spise lidt..og derefter i center for at cykle. Koden på døren til center var så defekt :( så ingen træning! Det skal være løgn, tænkte jeg! Hjem gik det med hastige skridt. Fik revet vinter-racer ud af garagen, skiftet pedaler og så lige lidt luft i dæk og olie på kæden. Afsted gik det. Absolut fantastisk! Nok også det spark der skulle til, for at overgive sig til at få landevejen set efter for is. Og det var helt ok. Masser af sand..og vand...men det gav 1 ½ time i Dollerup bakker, videre til Lysgård, til godset ved Kjellerup, Demstrup og så viborg! Snee BLIV VÆK NU!! Turen bød også på en lille omvej. Kan godt forstå flok har problemer med oversvømmelser. Fik da også selv lidt at smage noget af alt den smeltet sne. Stod dog og betragtede en ganske alm cyklist, der trodsede vandet, og cyklede lige igennem. Men han måtte sande halvvejs, at han måtte have benene ned i vandet for at kunne komme videre..knold... Så ham så igen, efter jeg selv valgte en omvej for at undgå den høje vandstad..det dryppede stadig fra hans bukser ;)

1 kommentar:

  1. Melfar 24 du er godt nok en hård kvinde, Homler er tilmeldt. Men dejligt så kommer du på landevejen. Jeg cykler i øjeblikket lørdag, søndag og mandag og når tiden tillader det kommer jeg også i gang torsdag.
    Vi mødes derude

    SvarSlet