Sidevisninger i alt

lørdag den 22. januar 2011

Besøg i klubben med Chris.

Tid : 1 time og 45 min -incl ophold i klubben) ca 46 km.

Planen i dag var en smut ud til klubben, og så tage den derfra.. Sendte en sms til Chris for at høre om han ville med. Det passede så ham fint, da ham og familie skulle ud til hans bror´s fødselsdag, og han havde planer om at cykle derud alligevel. Det var så i Svinning ved Fussingø. Vi fik aftalt at han ville komme her 12:45, og så kunne vi følges ud i klubben og sige hej til drengene, der skulle køre vinter-cup. Havde så lidt på fornemmelsen Chris ville møde op på mtbén. Havde så ret, havd angik stel..men resten var konvateret til???? HM...et gadekryds..

En anden ting..var så lige at det var svært at bede manden spænde hjelmen! Så måtte han lige have lidt skæld ud inden vi drog ud..
Afsted det gik. Chris havde godt nok skrevet, at jeg skulle huske han ikke var i form, men jeg er jo også først begyndt at tage mig sammen, så det skulle nu nok gå. Det var rigtig dejligt, at få snakket som i de gode gamle dage, og få tilføjet alt det nye...han flytter butikken, så det skulle vi også lige have vendt..
Ankom i klubben, og ganske rigtig stod folket klar til dagens udfordring..Vinter-cup. Allan ærgede sig over rytterne havde fået rutekort før de stod klar, men Jofa og Jens havde allerede før start svært ved at se hvor de skulle køre uden briller..ha ha..så tror ikke der er sket den store skade ved at de fik det før tid.

Fik også lige sprurgt Jofa (billed oven over) om han var klar til Melfar-24. Kunne se han havde tilmeldt sig. Så vi fik da lige lidt af hans erfaring fra sidste år ;)
Flemming...er så blevet så voksen, at han ville lade skægget stå..her måtte jeg så smide en bemærkning om havd det ikke tog af vindmodstand, når vi nu skal cykle par-løb i Brørup!


Var så ved at høre om de var klar til Grejsdal..Mogens mente så ikke han blev klar..(til noget)...og Flemming var ved at overveje indtil "kalender-pigen" (konen) måtte påpege at han ikke kunne den dag.


Så...hm..der er så Bjarne (billed oven over)..der har meld sig til 200 km..ja right..tror så ikke jeg er med på hans hastigheder! Men fristende er det da..at skubbe til skæbnen..og prøve lidt mere end de 130...men jeg gør det ikke uden følgesvend...
Nå men inden Chris og jeg blev for kolde, måtte vi videre.

Da vi fik startet igen, kunne jeg godt mærke mine tæer allerede var kolde og klamme :( men vi måtte bare afsted. Da vi kom til Fårup sagde Chris den sætning, jeg frygter mest af alt (her hentyder jeg til den eneste, første og sidste tur på mtb med Chris i styg sne og frost..hvor han ikke havde helt styr på rute..hvor vi så endte med at cykel 70 km med fornemmelsen af at miste hænder og tæer hele x 3).."Øh..jeg er ikke helt sikker på om det her er rigtigt..men det finder vi ud af om lidt?" Ja..godt så...! Men vi kom en kilometer videre, hvor han så sagde det var rigtigt nok. Pyha.. Jeg ejer o ikke 5 flade øre af stedsans og må ligge min lid til mine cykel-makker. Vi havde så egentlig aftalt at vi skulle skilles i Løvskal, for der mente jeg godt jeg kunne finde hjem fra. Ruten gjorde så vi kørte gennem mammen, og Chris sagde jeg kunne dreje fra om ikke så længe og køre direkte til Vejumbro. Det gjorde jeg så..mine tæer trængte til varme og ville så have knap 20 km til Viborg. Fik takket for følgeskab og så gik turen hjemad. Da jeg kom til Vejumbro, droppede jeg at tage banestien hjem, der jeg husker af erfaing fra sidste år, med en del smeltevand, at stien bød på meget vand i cykelsko. Så jeg tog landevejen hjem, hvilket jeg også vidste ville give mig lidt flere bakker, og det skal man jo ikke sige nej til. Og det må da give noget ekstra på den tunge vinterracer :P

Nu er jeg så landet hjemme, og venter på at få lidt varme i fusser inden det varme vand fra bruser skolder dem! Tak for en god gammeldags cykeltur Chris. Men vi har jo også en del træning der venter..


2 kommentarer:

  1. Det er altså ikke JensLyn du har på billedet, men Bjarne Byskov

    SvarSlet
  2. He he..ja navne er bare ikke nemme at huske..hermed rettet.

    SvarSlet