Sidevisninger i alt

lørdag den 11. juni 2011

Altid valget mellem crap og shit mor....

..og sådan er det altid når man cykler med dig!!

Sport
Cykling, sport
Starttid
11-06-2011 12:23
Distance
30.10 km
Varighed
1t:30m:45s
Gns. hastighed
19.9 km/t
Max. hastighed
38.4 km/t
Kalorier
881 kcal
Højde
50 m / 106 m
Elevation
124 m ↑ / 141 m ↓

Det beskriver vist meget godt turen i dag med Jaz. Vi fik trillet 30 km, hvilket er en del, når man nu er ved at ligge livsstilen om fra Mac Donald mad og tv-stue på kollegiet. Hm så hvis man tror (med ret god tro) at de unge der flytter på kollegie lære at klare sig selv med madlavning og bare det at holde orden på hjemmet...så dream on!! Her er så et billed fra det fælles køkken fra sidste uge!



Ja..sådan kan det være på en god dag....ikke det værste der er set mener Jaz!

Nå..men kan jo håbe det bliver bedre..altid godt at have plads til forbedringer.
Vi cyklede ud til Brunshåb, Sdr Rind, Brandstrup, Rødkærsbo og derefter hjem over..for at ende i Brunshåb igen..

Jeg havde så vist sagt der kun var en enkelt bakke...og der var da nok et par stykker yderligere. På et tidspunkt var snit nede på 11?? Og det eneste jeg kunne høre bagfra var Jaz sagte sige ordene "go`asfalt"..."go´asfalt"......"go´asfalt"... "Øh skat, hvad laver du???? Jaz.."jeg rammer de pletter med glat asfalt!!" ..hmm..

Jeg måtte så lige bede hende prøve at træde i pedalerne på samme tid, da hun ellers ville stå stille og vælte! Og der fik jeg lige en forelæsning om hendes alder..og at hun alligevel var gammel nok til at have "2. dags-tømmermænd" på samme tid! Damn altså! Nå..men der var nu smil trods alt, og hendes største morskab var nok, da der fløj en flue direkte ned i mit halsrør..som blev hostet ud så jeg nær landede på siden af en gravko! Mener dog den kom helt ud!

Da vi kørte ud af Viborgvejen og skulle krydse hovedvejen der går til Kjellerup, vidste jeg jo der kom en lille bakke, og hun var ved at være mør. Eller vi kunne køre over Almind..hvor der nok også ville være en bakke eller to...! Valget skulle være hendes. Her er det så hun kom med "mor..det er altid valget mellem crap og shit, når man cykler med dig, ik?!". Tjo..det kan der være lidt om ;) men nu er jeg jo ikke i "park&vej"..der kan glatte alle bakker ud. Men hun valgte hovedvejen.  Så jeg spidsede tone lidt, og forklarede reglerne om at køre på hovedvej. De blev penslet ret hårdt ud. Du holder dig inden for den hvide stribe, du stopper ikke!!! - og ser dig ikke tilbage! Forklarede så, at jeg blev bagved, råbte når der kom en lastbil, så hun ikke var i tvivl, og IKKE skulle vende sig - hvilket ville betyde hun ville slingere mere. Det var hun så helt med på..for ellers ville jeg drøne direkte op i hendes baghjul, da jeg jeg ikke kunne se om hun bremsede hvis jeg var ved at tjekke for lastbiler bagved.

Jeg siger jer...hun trådte i pedaler i flotteste stil nogensinde! Og da vi så var kommet op til rundkørslen ved det "gamle luderhus"..sagde hun kækt.."nå..mor det gik jo godt, og var slet ikke hårdt!".

Nu er vi så landet hjemme, med 30 km mere på hendes motions-konto..og igen er hun stolt og glad.

Og jeg er bare vildt glad for hun vælger mig, frem for junkfood og tv... :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar