Sidevisninger i alt

lørdag den 25. juni 2011

Fredinand Foch..

"The most powerful weapon on earth is the human soul on fire.".

Godt citat. Men hvordan får man det omsat til at skabe det drive der skal få en 18-årig til at powerwalke søndersø med hendes mor? Hm..Kan så berette, at det trods alt lykkeds!
Om det så var for at slippe for at jeg gik i overgang med moralprædiken..med viden som hun udemærket besider, fordi hun har hørt det de sidste 10 år?
Eller hun bare trængte til at snakke med mig om løst og fast vides ikke. Jeg ved dog, at vi grinet, diskuteret om livet, og jeg fik rigtig mange input om hvordan man også kunne anskue verden.
Og det må jeg sige er ret morsomt! Kan varmt anbefales...slæb de unger med...

Sport
Gang
Starttid
25-06-2011 14:27
Distance
7.07 km
Varighed
1t:10m:56s
Gns. hastighed
6.0 km/t
Max. hastighed
7.5 km/t
Kalorier
345 kcal
Højde
44 m / 93 m
Jeg løb med Lynge fra morgenstunden. Kl 7 sharp var hun her, og vi kørte til Dollerup. Vi løb fra Naturskolen og derefter rundt om inderøen. Så smukt og fredsfyldt. Det eneste der ødelagde det, var vores mundtøj, der kørte på fuld power.

Det havde været svær nok at få hende med, da hun konstant sendte smsér tilbage.."jamen jeg kan ikke løbe i dit tempo!". Jeg skrev bestemt med masser af "!!!!!" - det bliver i dit tempo vi løber. Så hun overgav sig til sidst.
Da vi kom tilbage til Naturskolen, var vi lidt paf begge, for det føltes slet ikke som om vi havde løbet i ret lang tid..men rundt var vi kommet.
Havde så også en del nyt og spændende der skulle luftes. Vil kort sige, at det bare er en af de ting der frigiver en del endorfiner..og giver den der svævende fornemmelse ;) Tirsdag bliver en rigtig god dag!
Sport
Løb
Starttid
25-06-2011 07:19
Distance
7.55 km
Varighed
46m:20s
Gns. hastighed
6:08 min/km
Max. hastighed
5:13 min/km
Kalorier
469 kcal
Højde
53 m / 99 m
Elevation
40 m ↑ / 42 m ↓
Cyklen skulle have været luftet i dag. Med Chris og et par stykker i biksen. 2 meldte afbud (sikkert pga hærvejsweekend) og Chris endte så også med at droppe det.
Min samvittighed sagde mig, at jeg vidste der var en anden der havde brug for min støtte, så derfor faldt valget på at tage Jaz med på powerwalk, og droppe at cykle selv. Og det fortyder jeg bestemt ikke.

Jaz og jeg har en fællesmission på mandag. Vi vil ned i varmestuen her i byen, med nybagte boller, og se hvad det er af mennesker der kommer der. Da jeg nævnte det for hende, nåede jeg slet ikke at tale færdig..før hun var skrevet på til også at stå for bagningen. Jeg har altid gerne ville ned og og tale med dem, og finde ud af hvad der sker/skete i livet..nok også fordi jeg pt er meget optaget af "de menneskelige ressourcer". Både med sport/karriere/livssyn. Hvad skal der til, for at man kan sige "jeg vil dig kun godt" og faktisk gøre det, hvad skal der til før man selv kan overgå sine mål, og mærke den sejr det er at nå noget man ikke troede man kunne. Nok noget kedeligt noget for mange..for det er jo bare at prøve..men hvorfor får hjerne en til at stoppe..når man ikke er nået dertil endnu. Hvad får filmen til at knække..altsammen på psykologisk basis.
Nå..nok om det. Er i fuld gang med læsning..og prøve nogle teorier af på omgangskredsen uden de er klar over det.
Blev spurgt af Karina i går, om jeg ville hjælpe hende med at komme over de 15-20 km til løb, for det havde hun aldrig været. Dertil tøvede jeg ikke...jeg er med..det gør vi! Hun kender også Per fra job, som jeg drev til vandvid, men han nåede mere og større mål end han selv havde drømt om at kunne. Og det var sq en succes..ikke kun for ham, men for mig..og hele vores arbejdsplads!
Skal så til at gøre klar..er inviteret ned til Sonny, en af Karinas meget gode venner, og Per er også inviteret. Der skal grilles...og så skal vi op i byen og høre Queen Machine. Jeg er nok ikke den der fester igennem (som sædvanlig) - var oppe kl l... og løbe, ja og en powerwalk med Jaz..så vil egentlig godt bare nyde dagen i morgen med læsning...
Rigtig god aften til jer alle...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar