Sidevisninger i alt

tirsdag den 7. juni 2011

Tre løbeture på en dag...

Og nej..det er ikke fordi jeg er afhængig af løb..(Per kollega mener så noget andet) men det var nødvendigt for at nå det mål jeg havde sat mig!! Og det blev sq lige pinligt nok..specielt da gartneren i gården ved FF overhørte min samtale med Oberst Lund i porten!! Jeg havde aftalt med FF (FF er en gammel løbekammerat) som også bor her i centrum, at vi skulle se om vi kunne komme rundt om Nørresø med 5 min pr km.

Sport
Løb
Starttid
06-06-2011 16:42
Distance
5.72 km
Varighed
28m:18s
Gns. hastighed
4:57 min/km
Max. hastighed
4:10 min/km
Kalorier
356 kcal
Højde
54 m / 78 m
Elevation
20 m ↑ / 20 m ↓

Jeg tøffede så derned efter at have sendt Maja i skole. I porten står så Oberst Lund... "Nå..skal du ud og løbe i dag??".. Mig "Ja...jeg skal lige have ham den lille runde kugle med, der triller rundt inde i jeres gård".. Her slog Fru Gartner ud i latter...som overhørte samtalen, da hun stod og klippede blomster. Obersten ønskede os god tur.
Vi luntede ned til katedralskolen, for uret (endomondo) skulle ikke startes FØR tid jo! Vi havde så også gejlet hinanden op dagen i forvejen...så stemning var hvad jeg må mene den er mellem to hingste på travbanen!). Og lige med mit konkurrencegen..argh...

Nå vi fik startet ud....og straks havde vi banket et tempo op i max...jeg fik hostet ud... "FF det her er noget mindre end de 5....!".. Nej nej kom det fra FF ..det er 5..det kan jeg mærke!! Jeg opgav..at tale...

Samtidig er der opgravning hen ad hele Nørremøllevej, så vi sprang som bare pokker mellem dybe udgravninger og gravemaskiner med skovle der svingede rundt..!
Det gik så ikke i længden for mig! Efter knap 3 km..så sad sylen i siden! Sidestik der sagde spar 2!! Jeg måtte sige til FF der blev ved med at brøle helbredene "visesten" efter mig som en anden medicin-mand..at han bare måtte løbe! (Så fik jeg sq da ro...til at tænke ;) )
Han fortsatte så...og råbte..kaffe hos mig når du er færdig..

Jeg gik så lidt, og forsøgte igen..nåede så helt om til Ibsgade..før jeg igen blev ramt. Det blev så skiftende løb/gå resten af vejen.

Ankom så i gården hvor FF var på vej ned med kaffe..

Han fortalte så, at Fru gartner havde spurgt hvor jeg blev af...og grinte så da han fortalte jeg ikke kunne klare mosten. ....

Nå..men lige sådan en ting, kan jo ødelægge hele min dag. Jeg havde så lovet at løbe med Maja når hun kom hjem. Det gjorde vi så. Det var ufattelig trykkende i vejret. De havde jo også lovet både lyn, torden og renskyl af en anden kaliber! Må sige Maja bare har flair for løb..nærmest gazelle-agtigt! Vi løb så også kun en lille tur..men glad og positiv var hun. SKØNT!

Jeg sagde til hende, jeg lige ville lunte søen rundt...så der fortsatte jeg ned. Hele vejen skældte jeg mig selv ud pga morgens bedrifter..og mangel på timing!
Jeg startede i en regnbyge der ville noget, og ønskede den ville forsætte HELE vejen, hvilket den bare slet ikke gjorde! Luften i skoven var uhyggelig tung, nok mest fordi jeg vidste jeg bare skulle tage mig sammen og holde tempo - så vejrtrækning var lidt astmatisk! Og lige i sådanne situation ønsker man så ikke at møde en doctor fra job..for det var svært nok at holde luften inden, så man ikke lyder som et tågehorn..men at hilse pænt og energisk...fuck det.. "HEEEEEEEEEEEEEEJJJJJ" ......

Nåede helt og levende om til starten igen. Total ildrød i hovedet og gispende! Lykkelig da jeg vidste jeg kun havde få 100 meter igen og den stod på 26 minutter, så det var bare fuld gas..og jeg nåede det! 28.18 minutter. Dvs. 4.57 pr km. Ja ja..det er der sikkert mange der kan..men den form er jeg slet ikke i. Og det vigtigste var, at jeg nu kunne skrive til FF.."tjek endo.."


Skal så siges, at hanekam er ufattelig medgørlig! Efter en god cykeltur, tog jeg hjelm af og strøg hænder gennem håret og "vupti" stod den op igen. Frisuren har givet ufattelige mange positive udsagn fra nær og fjern. Skovnissen (en pige der dyrker rollespil i skoven) som bor ovenpå stoppede i opgangen og sagde "hold kæft et fedt garn!!"..og ja..selv venner på fb kom med flere udtryk..cool, nice, det er lige dig...mm Og ja Chris i Fri sagde, det beskiver sq meget godt din personlighed ha ha..

Vi er så småt ved at komme på plads i hjemmet. Simpel-living er bare fedt! Jeg er færdig med "ej..hvor flot og sejt" men "har jeg brug for det" sætningen er meget mere in her!
Lidt sjovt egentlig..der går ligesom lidt sport i det!


Jeg har så også været på cyklen med Jaz. Ret imponerende..(bedre end hendes løb..hold da op alle de eder der kom efter 500 meter) Men da vi næste dag tog cyklerne og havde cyklet 19 km, troede hun vi havde cyklet 10..så ruten blev forlænget til 45 km fra at skulle have været 24 km. Det er ski da meget godt cyklet af hende! Stolt mor her!

I morgen skal jeg så ud at løbe med Per (kollega) efter han lige har kigget på lejligheder her i byen. Han skulle have løbet med FF...men FF skal på "date" i morgen. Så han bliver nok svær at lokke med fremover ha ha..go for it!

Torsdag er der så løb med Maja igen, inden hun skal over til hendes far. Fredag har jeg så senvagt, så der bliver nok ikke dyrket noget..men lørdag skal trioen så afsted. Spurgte Per om han ville med ud og cykle Tjele langsø/øbakker lørdag morgen, og da søren skrev om jeg skulle cykle i weekenden, sagde jeg han bare kunne hoppe på turen.
Ret imponeret faktisk. Søren har haft børnelammelse, og har ikke så meget kraft i det ene side af kroppen. Så selvom han ikke har krafter nok til at skifte dæk ved punktering, cykler han alligevel. Og det er så uden klikpedaler, for dem kan han ikke klikke ud af! Så han har ikke "tråd" begge veje, men følger faktisk fint med alligevel. Han cyklede Viborg classic med hans far. 60 km. Det må være rart, at kunne dele den sport i familien!




Per fik jo så også smag for mere end løb..så han gjorde som Henrik Nielsen gjorde. Gik i Thansen og købte en "billig" men ganske god racer, for at se om det er noget..og nok fordi at løb er hans primær sport.


Han har så siden februar smidt knap 10-12 kilo..og nu nede på 80 kg, og klar til at tage med FF på "pigernes kro i Onsild". Jeg skal så nok køre dem derud...men køre hjem igen! Ha ha...

Nå men skal jo på job i morgen..så må vist havde de sprængte muskelfiber puttet så de er klar til i morgen.

Velkommen tilbage.. :P



Ingen kommentarer:

Send en kommentar