Sidevisninger i alt

tirsdag den 28. juni 2011

Sådan en dag..vil jeg gerne have flere af!

Det vil sige..lige stunden fra 04:30 kunne jeg dog godt have været for uden. Jeg er helt sikkert fulge-elsker (duer tælle ikke med i denne sætning!) og lige svalen er bare smuk. MEN når den så sidder lige på rammen af vinduet og invitere venner og bekendte til "morgen-party"..så må jeg sige..jeg mener det var en ny svale-type med horn i panden! Da det så havde stået på i den tid der går, hvor man ligger og tænker tanken..."ej..5 minutter så er de fløjet..." op til 23 gange..så er det lige længe nok festen har stået på...
Så da Jaz overhovedet ikke reagerede, så måtte jeg jo flå dynen af..og advare om jeg knaldede vinduet i hvis ikke de lukkede festen! ..Ingen reaktion...så måtte jeg jo knalde vinduet i. Og tilbage under dynen! MEN..der er bare nogle der forstår at feste igennem..venner fra Roskilde tror jeg. Så straks var de tilbage...mission opgivet...tog dynen under armen og ind i stuen. Skulle jo op og cykle tidlig fra morgenstunden.

Vågnede så kl 7.30? Hold da op det kom bag på mig. Så nu gjaldt det bare om at spænde livremmen og komme i sving, så jeg kunne komme ud i det gode vejr.

Afsted jeg kom. Dejligt..nye dæk...nyt styrbånd (dog kun fæstnet med alm tape..da den sort rulle der normanlt bruges var pist væk?) så køre det altså ha ha..ja nørder kender glæden.
Fik en rigtig god start..snit helt oppe på 39..høj sol og L.O.C med på tur. Fabelagtigt!
Lige til jeg kom for enden af Hjarebæk-kyst ha ha nyt udtryk jeg har har lært ;) så skal jeg da love for at vinden viste sig fra den ubarmhjertelige måde. Selv på fjorden var der bølger! Snit røg bare i bund..og hold op det var svært at holde cardancen på de rette som Allan jo kært men bestemt har bedt mig om. Så da jeg drejede fra mod Lynderup...kom vinden så mere direkte ind  fra fronten! Kors i hytten..havde lidt haft ideen om, at hvis de to løbeture ikke havde taget alt gas ud af benene, ville jeg cykle gennem Skals, Løvel og Rødding..men den tanke blev hurtig fjern!

Da jeg så kom ud på hovedvejen og det bare går direkte til Viborg med skiltet 15 km til du er hjemme...havde jeg fortrængt..at det jo bare går langsomt op ad resten af vejen! For jeg nåede lige at overveje at tage det æble jeg havde i lommen, næste gang det gik ned af...så æblet fik jeg, da jeg landede i Viborg :(
Kørte omkring Fri..direkte på cykel ind gennem biksen og hen til hylden med recovery bar....YES!!!!!

Takker for kaffe og hyggesnak..og lån af tape! Fikser det i aften..

Så var det hjem i bad..og lige køle lidt af...før det gik en tur til Borgvold..
Og siden den tur...ja så er svalerne tilgivet, og cykelturen bare peanuts.... fantastisk. Så nu ser jeg frem til kaffe og morgenbrød i Dollerup med en dejlig solopgang! Og kan jo håbe jeg får fornøjelsen af Trangianen mm med tiden...

Læsning bliver der ikke noget af i aften..koncentration er gået af fløjten...så det må vente et døgns tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar