Sidevisninger i alt

onsdag den 6. juli 2011

Dollerup..stedet for livsnydere.

Dagens start i går var mere end perfekt. Endelig fik pigerne og jeg en stund hvor vi intet skulle, og stod op på ca samme tid. Så skulle morgenmaden nydes. Skyndte mig i føtex og hente rundstykker! Og vupti - så havde ungerne dækket bord. Så der var rent hygge! Skønt!

Så måtte mail tjekkes fra job (jo har ferie..og uanset hvad folk siger..bla at man ikke skal tømme post fra job i ferie..så bestemmer man jo selv om det er stress-relateret eller hvad) og der var ski respons..så må til møde med boss og overboss..og gør det rigtig gerne selvom jeg har ferie. Håber nemlig at få lidt teori på tankens krafter..mm. Så alt er krydset på kroppen og håber bare...at der er opbakning.

Og denne fortræffelig dag..ville bare slet ingen ende tage! Fik besøg af Niels, som var frisk på at cykle en lille tur til Dollerup. Her mødte jeg rigtig meget modstand fra pigerne, der synes jeg var meget mere end urimelig, at byde ham de bakker, når han ikke var vant til at cykle. Trods min forklaring om, at det var en hyggetur, og at jeg ikke ville tæske ham gennem km-bakken og den anden der også kan være ubamhjertig når man ikke er vant til at cykle. Intet hjalp, og Niels fik pigerne sympati straks!

Modtog ham på den store p-plads..med de flotteste dyb-røde roser jeg længe har set.. (blev da noget blød i knæene..) og et kort sekund..overvejede jeg at finde en flad cykeltur..men det kort sekund blev afløst af tanken..at jeg var sikker på han bestemt ville nyde naturen ved ishuset..! Så vi fik hevet racer ud..og afsted. Ret fedt..og ingen bekymringer fra hans side. Vi fik snakket..så meget så jeg nær var røget i grøften..pinligt ha ha ha.. Ja ja det kan jo ske. Vi stoppede så lige ved Troldeslugten. Jeg synes der er et eller andet ved det sted (som 1000 andre derude) som en naturelsker ville se det smukke i, og jeg tror ikke jeg tog helt fejl. Så kom bakken op til ishuset..han indrømmede godt nok den var hård, men jeg kunne se den ikke var værre end han faktisk fulgte rigtig godt med, uden klikpedaler (så det var lidt ulige kamp ;) ). Da vi kom til toppen, blev cykler lagt..og naturen suget ind. Og ellers blev der bare hyggesnakket om alt!



Tiden gik vildt hurtigt, og trods start omkring kl 15.30 var vi først tilbage i viborg omkring kl 18.45?!
Så fik vi lavet sandwich..og der var dejligt hygge..med mange spørgsmål..og ping-pong.. Ingen tvivl om pigerne glæder sig ligeså meget som mig, til igen at få besøg af Niels.

Vi gik så en god tur i Viborgs gamle bydel..og endte ved katedralskolen..og igen fløj tiden..så ked af at det blev ret så sent før Niels kom i bilen og hjemover...han skulle møde kl 6..sorry..men lost track of time...

Takker pigerne og Niels for en så dejlig dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar