Sidevisninger i alt

fredag den 1. juli 2011

Hvad f... laver du oppe nu!!

Oplevet d 29/6 og skrevet d 1/7)

Kl 04:15...røg der en sms ind (tlf er ikke på lydløs da Maja er på lejr..og ja man er jo mor) ..det var fra Per.. "Hva..kan du ikke høre om mine hylder er kommet når du skal ned til udlejeren i dag?".. Heidi svare meget kort "HVAD FANDEN LAVER DU OPPE NU!!!" Per kunne bare ikke sove..og troede jeg var på lydløs. Skrev så..næste gang du er oppe på det her tidspunkt, skal du godt nok komme med en bedre undskyldning ha ha. Ej..jeg var vist godt træt, havde knoklet fra morgen til aften nede i gården. Og dog en fantastisk afslutning..fik en rigtig god laaaaaang snak med Niels (Jaz holdte regnskab og kom grinene i baggrunden med ordene "ej teenager"..timerne er ikke offentlige). Det kan nu godt være..men han har godt nok fået mig til at mærke de dejlige rolige ting ved kærligheden. Intet hokus pokus..bare ja..hammer dejlig! Han er så lystfisker..eller kystfisker eller ja..han har en fiskestang eller 2. Og jeg kan ret meget fornemme, det har en ligeså stor plads ved ham, som mit cykling og løb. Hans datter har set et billed af min cykel, og synes den er sej..så hende tager jeg ski med i "pakken" ha ha...!

Trods den tidlige start var dagen ret så positiv! Først var jeg nede på udlejers kontor, for jeg skulle låne en stiv kost, og noget round-up. Hvad skal du dog bruge det til, spurgte Jesper som er ansat hos Knud V. Jamen feje og så ellers få fjernet alt det l... der står rundt om i gården! Så hjem og i sving. En time inde i arbejdet, så kom Knud V (ham der ejer ejendommen) selv i høje person ;) han ville lige aflevere en fin gave til mig..og jeg skulle endelig skrive mit eget navn på det..så jeg fik en sprit ny kost og en spade. Han ville lige op og se hvad jeg rendte rundt og lavede. Han fik så den tåbe til at fjerne den bil som konstant holder i vejen. Og videre i dette indlæg kan jeg så fortælle, Jaz sagde han inspicerede "området" igen i går, da han fulgte efter Jaz om i gården og spurgte om hn "hørte til her, siden hun parkerede hendes cykel i gården". Hun måtte så fortælle kort, at hendes mor var Heidi..ha ha så var det på plads og i orden.) Så en time efter Knud havde været her, dukkede Rene op, som er Knuds søn. (Han viste mig lejligheden i sin tid). Jeg havde ikke lige hørt ham, da jeg sad og var ved at plante blomster i krukkerne. "Hva pokker har du dog gang i?". Jamen Rene, fik jeg sagt, jeg sagde jo da jeg sagde ja tl lejligheden, at det rod blev kke ved med at stå på! Jo det kunne han nu godt huske, og synes faktisk det så ret godt og hyggeligt ud. Så fik han lige en rundvisning på bagtrappen, som er ryddet, fejet og vasket. Det samme med kælderen. Han var dejlig positiv! Han havde så aldrig været i kælderen i denne bygning, så måtte lige vise ham "det hemmelige" rum. Der har i sin tid været en vinhandel i bygning, og under den..et lille hemmelig rum. Der står det fedeste langbord, med to søjler i mellem. Er ret sikker på i velmagtsdagene har det været brugt til aftener med vinsmagning. Rene kom med forslaget "jamen her kan du jo åbne en lille "smugkro"..he he..ja hvem ved. Han viste mig så opgangen i den anden bygning som de er i fuld gang med at gøre i stand. Vores er den næste. FEDT!! Så måtte jeg jo lige sige.."altså Rene, vi må lige tale om den "bodega-røde" farve bygningen har..det er altså ikke en der sælger! Nåh..nej det var der noget om..men..du vil lige have opganen først, ik?? Jo..det vil jeg faktisk rigig gerne. Den minder mest af alt om en opgang, beboet af MC Hans og hans barske Pitt-bull. Lejligheden jeg er i, er formet som et U, så står du i køkkenet, kan du ikke høre hvis nogen banker på. Så der er et par smadret ruder i døren, der er erstattet af træ. På den anden side..har vi ro i opgangen..for tror det skaber en vis respekt ha ha.. Nå jeg måtte videre med arbejdet.

Da jeg så var ved at feje i gården, kom en lidt kraftig herre hen til mig. Det viste sig så at være ham der har butikken under mig. Han spurgte "hva styrketræner du?" og pegede på mine overarme. (Ja..jeg ved ikke hvorfor..men dem høre jeg ret meget for!) Ja..det gør jeg..men kun med kosten! Han har så været tidligere fitness-træner. Vi talte om løst og fast. Jeg fortalte så om familie-sammensætningen, og han måtte sige til hvis der var noget larm. Og det kan der jo godt være, når Jaz også bor her for en stund. Fortalte så også hun søgte jobs, så hun kunne få til et indskud. Straks sagde han.."send hende lige ind til mig...og kan vi låne din gård til at snakke i?". Hjertens gerne! Så nu har hun så job! FEDT!!!

Der kom så en lidt trist sms fra Per senere. Hans humør var helt der nede hvor det er rigtig sort. En opring til ham, gjorde jeg synes det var vigtigt lige at smutte ned af gaden med en flaske rødvin. Tror det lige var en krise over alle de ting der pludselig er forandet i hans liv. Så han fik lige et par kærlige klap på kinden, og lovning om, at både Karina og jeg altid er der, selvom både hende og jeg har mistet fodfæstet total (Noget med det der dejlige kærlighedsliv ;) ). Så nu har vi fåe grønt lys, til at hjælpe med både hans bolig-indretning og ja en lille fin profil på nettet! Og det sidste er bare ikke nemt, når man virkelig er den generte type!! Men tro på det mig selv..kom så..!

Der var ingen løb eller cykling i dag..havde trænet nok i gården..så meget jeg troede jeg havde fået en fibersprængning på baglåret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar