Sidevisninger i alt

lørdag den 9. juli 2011

Velkommen i mål!!

I mere end 1 forstand!

Fredag morgen stod på et møde hos chefen..mission..hemmelig ;) Vil dog sige jeg kom hjem, ikke helt blanket af..men med hvad jeg selvfølgelig håber bliver til noget. Ideen blev bestemt modtaget positivt, og synes faktisk det var rart at få hans tilkendegivelse om at min indsat på arbejdet var god (nogen vil betegne det som skulder-klap) og at der skulle tjekkes ydereligere muligheder ud. Dejligt.

MEN senere hen mod middag kom det største lyspunkt!! Om det så stod ned i lår-fede ståler, ville det stadig være mere end et fantastisk lyspunkt. Det stod så ned i lår-fede stråler, da jeg stod i porten klar på min fine Trek..som normalt ikke må få regn, hvis det kan undgåes..men lige en person..har lavet lidt om i mine ellers så faste retningslinier på en del ting. Jeg var inviteret til Holstebro, og insistedere på at cykle, både for at få trænet, og det gav så også flere muligheder for en fællestur denne weekend. Niels er/var målet. Så selvom nogle vil betegne det som rigtig møgvejer..så skinnede det hele bare mentalt.

Jaz sendte mig så afsted, med blikket i vinduet der fortalte alt - "hold kæft hvor er du åndssvag..men nu har jeg hytten for mig selv, så afsted med dig!" ..agtigt.

Var overrasket over hvor "nemt" det gik..det går jo bare ligeud med et par bump. Turen gik med at tænke på, at en enkeltstarts ville være perfekt..så måske den drøm ikke helt er væk..for lige den distance/rute var oplagt træning! Målet ligeså. Jeg nåede ret tæt på Holstebro..før det faktisk gik op for mig, jeg slet ikke havde tjekket hvor adr eller husnummer egentlig var i selve Holstebro..så hvor skulle jeg lande? Bremsen blev lige hevet på en p-plads, hvor de var så fornuftige i Holstebro, at sætte et informationsskilt op "Her er du" (find selv ud af resten!). Kunne se min egen formodning om hvilken retning ikke var helt ved siden af..så bare træd i pedaler..og videre! Ganske rigtigt! Heidi uden stedsans kunne noget!

Sport
Cykling, transport
Starttid
08-07-2011 13:32
Distance
52.48 km
Varighed
1t:57m:26s
Gns. hastighed
26.8 km/t
Max. hastighed
46.8 km/t
Kalorier
867 kcal
Højde
51 m / 105 m
Elevation
60 m ↑ / 83 m ↓

Drejede ind i indkørslen..og fandt denne lækre fyr stå med både flag og et skilt "velkommen i mål Heidi"!!  Så kan man ski da ikke ligne andet end en jubel-idiot!!!! Sikken en modtagelse!



Overraskelserne ville bare ingen ende tage...et bad..og så havde Niels lige nogle planer i ærmet. Var dog blevet forberedt på noget Kajak..agtigt.. hvilket er ret udfordrende, når man hader kold vand og kun har en erfaring fra en kano for 25 år siden..men nu har vi lovet hinanden, at være åbne for at prøve en del aktiviteter af. Så jeg pev ikke! (Blot noget mumle noget som ikke skulle kunne forståes!)

Så vi fik søsat disse små levende væsner i vandet. Og indrømmer blankt..at det lige tog lidt tid af finde "fodfæstet".. Men der var planlagt et mål..med "dinner transportable"!! Så Niels havde destinationen..og der skulle vi så "bare" lige padle hen. Ja..jeg ved godt..at når man nu har sådan en lækkerbisken på krogen..så vil bare helst hverken se eller virke for dum. Denne tanke måtte jeg bare skyde total væk og erkende jeg tabte. Det tog lige lidt tid at finde en "rytme" i det der padleri. ( Ærligt..kom der vist aldrig rytme..for min kajak var smæk fyldt med vand, da vi nåede stedet som var udset, ren og skær vand fra min pagaj..). Niels stod nærmest uforstående, da han var kravet op på broen og ville trække min ind så jeg kunne komme op...med ordene "ØH...?? Hvordan er der kommet SÅ meget vand i Kajaken?". Her burde jeg være hurtig at sige.. "Ja..en lokal (meget lokal endda) byge"..men undlod vist bare at sige noget..



Her var vi så kommet til et lille sted med både shelters og bålplads. Det skulle vi så ikke..altså lave mad på bål. For så hev han da lige en Cobb-grill frem (jer med weber..er nu slået hjem)..og mørbrad svøbt i bacon..og noget..rigtig lækkert cremet noget inden i..og pastasaltat..med alverdens lækre sager i og en flaske køolig hvidvin!. Myggelys og alt hvad romantikken ellers kunne trække var bare sat i værk! Er du svims..det her er lige mig...!!! Dejlig natur, fysisk udfoldelse..lækkert mad...og så de mest fantastiske øjne at kigge i..! Lotto..go home..jeg har vundet mere lykke end hvad alt andet kan bringe. Det her er livet..som jeg vil! Så pokkers fantastisk afslappende, nede på jorden..og naturligt!

Det begyndte så at blæse lidt op, så vi "flyttede" om til selve bålpladsen. Her blev så en menu - selv det dyreste, fineste spisested aldrig kunne hamle op med..selv min mad blev skåret ud. Så føler mig sig godt nok som Queen ha ha ha! Vil så sige Niels selv lige her løftede det ene øjnbryn..og undrede sig over denne handling :P
Men tak skat..har tænder endnu..dog glad for at vide du er der, hvis de smutter en dag ;)

Der kom så lige et hold unge mennesker (17-18 år) der havde valgt at tage på kano-weekend. Hvilket både Niels og jeg synes var en kanon ide, at bruge en weekend på i den alder, i stedet for at ligge med tømmermænd og en god bunke oprydning efter festen (netop som Jaz har brugt denne lørdag på he he).

En af dem måtte så lige høre om vi havde noget ild (her slog det mig, de nok ikke var helt erfarende spejder..hvem  tager på tur uden ild til at lave bål??) .. Nå..men Niels havde ild med..HER kom så lige en deal som jeg mente vi godt lige lave, nu de skulle have noget af os. Jeg kunne pt ikke lige overskue hvordan i pokker jeg skulle få denne skude vendt op i vinden og padle hjem. Modvind og strømmen i "modvind´s retning"..og se godt ud på samme tid?? Næ..vel..! Så det blev noget i stilen af.. "Øh..du må gerne låne ild..HVIS du diskret skubber den røde kajak ud og lader den drive... " (Selv med en fyldt mave af lækkert mad, var jeg klar over, at løbe ville være den hurtigste måde at komme hjem!).

Den stod der stadig..da vi skulle vende snuden ned mod campingpladsen, hvor vi havde søsat og lånt den anden kajak.



Vinen, det sublime mad, dejlige selskab og myggelys ;) gjorde at vinden havde drejet sig til vores fordel (dog ikke at det fik mig til at padle som en ægte grønlænder) så vi stille og roligt kunne nyde turen hjem. Og kors i hytten..vi snakker så meget, at solen går ned inden vi når at se den stige op i øst.

Vi fik dog på skift stoppet alle ordene med.."ej..hvor er det skønt..!" og det var da virkelig en naturoplevelse man kun kan nyde med en..man virkelig holder af..og som Niels siger.."hvor er det dejligt, at der er en at nyde de små glimt af, som naturen byder på..som forstår en".. Jeg kan kun sige..der har godt nok været ufattelig lang vej til denne lykke... !

Tak for en fantastisk dag..så glad for at have mødt dig! 

Der kommer mere i morgen..om vores lille "byge-sild-cykeltur" i morgen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar