Sidevisninger i alt

søndag den 10. juli 2011

Hvordan kan man være så heldig??

En ny dag startede, efter en ret tryg nattesøvn med Ludvig.

Ludvig er Niels´ hund.. Jeg kan ikke lige helt finde ud af, om Niels ville forsøge at overbevise mig om at Ludvig ikke normalt sover i soverværelset..nærmere betegnet i sengen ;) Der var lidt afledningsmanøvre mellem ham og hunden inden sengetid som lignede noget der ikke ville lykkes..hvor jeg måtte sige..at der ikke skulle laves om på rutinerne selvom jeg var der. Og hvem kan sige nej til denne lille skabning...



Tror det lettede lidt på stemningen..ved hunden.  Jeg må så sige, jeg var udemærket tilfreds med denne løsning..for Ludvig og jeg sov fantastisk godt..mens Niels så kunne ligge for sig selv i den anden side af sengen. Midt om natten..blev jeg lige prikket til..så Ludvig også kunne komme under min dyne ha ha charmerende hund! Om morgenen havde jeg svært ved at trække dynen op over armene, da en flue blev ved at irritere..det var så fordi Ludvig havde lagt sig på ryggen med alle 4 stænger i vejret i enden af dynen og så ud til at være yderst tilfreds over livet som så. Noget i denne stil..



Bestemte så at det nok var nu jeg skulle op..og Niels kort efter. Planen for dagen havde han så også lagt. Vi skulle lige smørre en lille primi-primitiv klap-sammen, som jeg så skulle huske. Tjekkede vejrudsigt, og Niels som har styr på disse ting, da han opholder sig ofte på vandet..! Han berettede så, at der godt kunne komme lidt regn sidst på turen. Vi fik gjort cykler klar, og afsted gik det. Målet var Borbjerg Møllesø. Det gik ganske godt på racer, og tror han er ved at se det dejlige i at cykle. Og jeg er ved at nyde det i andet end speed-tempo. Rigtig dejligt at cykle og snakke, at intet skal nåes i en vis fart. Skønt!
Vi satte cyklerne, og Niels gav mig en rundvisning. Sikken et sted. Det er et sted med mange små indtryk af alt muligt. Inspirationen eller temaet er Afrika, som disse mennesker der driver stedet ofte besøger.




Blandt andet var der et "udekar" hvor der om vinteren kunne bestilles et varmt kar, med flot søudsigt..som jeg da synes kunne være noget af en oplevelse! Niels er kommet her som barn..og det må have givet nogle dejlige minder.


Så skulle vi lige..øh..madpakken..? Havde jeg glemt at tage med..så den var hjemme i køleskabet! FLOT Heidi! Bliver aldrig spejder!
Niels fortalte så om en "silde-tallerken"..som vi så smagte. Han er godt nok et dejligt selskab når man er rigtig glad for fisk! Jeg er bare SÅ heldig!

Vi havde lige fået den sidste bid ned..så kom regnen..lidt blidt..indtil vi nåede at komme på cyklerne..!! Er du så færdig det stod ned! Vi er jo forelsket..og tror helt sikkert det hjalp til med til at se det sjove i situationen og bare padle som to glade jubel-tosser.

Vi kom hjem, godt våde og i godt humør. Et bad..og så lidt blog-skrivning..mens der blev serveret et glas vin ..
Niels gik igang i køkkenet, med en tidligere fangst han ville tilberede. Det her er så ufattelig uvirkelig, at selv jeg har svært ved at fatte det?!
Han kiggede lige ind af og til..og duften med maden fulgte med..mums..!



Jeg ved hvad i tænker..en fisk med et uheldig navn..men nu skriver jeg det så. Menuen var Pighvar..med nye kartofler, gulerødder og persillesovs. Så stor en fisk..den havde fyldt det fad den lå i godt ud. Sikke store ben der er i sådan et dyr!! Det kom lidt bag på mig. Det smagte fantastisk!!




Her slyngede Niels så lige et kompliment ud.."ja..du spiser godt nok meget"..ha ha tak skat..du er vildt sød og charmerende. Men det smager jo godt..og man cykler sikkert ret stærkt af det.

Resten af aftenen, måtte jeg så lige gengælde..og gav ham en god gang hovedbundsmassage..mens han diskret faldt hen..med lyd :P
Med alt det han havde præsteret fra jeg kom til nu..var det en velfortjent "morfar"! 

Alt det friske luft..gjorde vi begge var godt møre..så Ludvig og jeg var klar til vores "dynedeleri".. og Niels fik ro på hans side af sengen he he..

Vi stod så op før 8, da vi begge vidste det var sidste dag, og jeg skulle hjem til pigerne og han skal på job i morgen. Så vi skulle lige nyde et par gode timer endnu.

Tror så ikke Niels ville overlade det til mig, at huske madpakker..så han havde pakket den lille mobile køletaske, med røget markrel som han havde fanget i onsdags og fået røget hos en kammerat. Han havde så lovet jeg måtte smage den inden jeg skulle hjem, så den havde han pakket. Kan ikke huske hvor længe siden det er siden jeg har fået det. Men bestemt savnet!
Vi tog så bilen..og kørte til Struer og fandt en lille plads ved Venø sund..gik lidt..satte os..og gjorde det vi er rigtige gode til..at snakke om ALT. Det er så skønt, men tiden render bare total fra os. Vi fik så pakket maden ud, og nød markrel..og kaffe/øl/cola. Vi måtte så vende snuden hjem..for klokken var ved at være 15..og jeg skulle lige have pakket tøj og cykle til Viborg.

Det har været den bedste weekend i meget langtid..så det var rigtig svært at skulle afsted! Ønskede lidt jeg punkterede..og ikke havde tagt ekstra slager med..for hvor ville jeg gerne være blevet. Men..jeg måtte hjem, og Niels må restituere efter alle de oplevelser han har givet mig. Håber dog vi får så mange mere af dem!!! Kom på cyklen..og med vinden i ryggen gik det ret nemt..vil dog sige at..det med røget makrel...mindede mig helt til Viborg om denne fantastiske weekend! 
Og jeg gør det gerne igen. Afstanden er bestemt ikke noget problem for mig..og ikke noget der skal holde mig for at tage den i snestorm. Jeg vil nyde den belønning der venter i Holstebro..det er en 1. præmie i sig selv. Niels.

Sport
Cykling, transport
Starttid
10-07-2011 16:00
Distance
52.43 km
Varighed
1t:40m:35s
Gns. hastighed
31.3 km/t
Max. hastighed
47.7 km/t
Kalorier
866 kcal
Højde
56 m / 101 m
Elevation
80 m ↑ / 60 m ↓

Jeg var knap kommet ind i lejligheden og stod i det svedige cykeltøj og cyklen midt i stuen før pigerne begge med et bredt smil spurgte om jeg havde haft en god weekend?! Kunne kun svare SUPER TØSER!!! Straks ytrede pigerne ønske om snart at se Niels og Ludvig i Viborg..tak tøser for jeres opbakning. I er bare dejlige!

Fik så lige en up-date fra Per, der skulle på en date i dag. Han ringede kl 19..og fortalte..at han var total solskoldet!! Han troede jo kun en date var en kop kaffe..så ca 1-2 timer, men han havde været afsted fra kl 11 til 18???? Sådan Per..dejligt at høre dig så glad! Vi mangler lige at køre til Ikea..onsdag, så han kan få nogle møbler til hans hjem... Tillykke..for han skal skam mødes med hende igen torsdag..så vi får godt nok travlt onsdag!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar