Sidevisninger i alt

søndag den 24. juli 2011

Verden gynger endnu.

Mit blog-citat "life is all you get..its all how you use it". Jeg ved jeg bruger det rigtigt nu, efter en test denne weekend.

Der er så mange ting jeg har drømt om, drømme der ofte er slået hen i latter, fordi jeg enten ikke selv har troet på det kunne lade sig gøre, eller jeg har sat mine mål med livet alt for højt, eller jeg har lært at det er bedst at nøjes. De tre ting, har jeg denne weekend fået sat helt på plads...drømme er muligt, mine mål har ikke været sat for højt og jeg "nøjes" ikke mere. Det hele er testet på bedste måde!

Jeg har været på weekend-tur i en båd..med manden der fortalte mig, at alt er muligt bare vi tror nok på det. Manden der ser muligheder, manden der har så meget indre ro, at han kan få en weekend-tur til at minde mere om en hel måneds ferie! Der har været så mange pudsige episoder..som vi begge (vil jeg mene) vil kunne grine en del af.

Niels ville invitere mig på en weekend i hans båd, kort efter han fik alt min opmærksomhed ved første møde.Nok også en måde at teste om jeg kunne stå distancen ..he he he..og nok også med henblik på at jeg lige fik indblik i hans verden, nu jeg har luftet ham på racer et par gange. Denne tur ville også være en god "test" for at se om det virkelig er rigtigt, at vi er som fod i hose! Niels har så erfaret, at det med at pakke er ikke den stærke side ved mig, og hans bedre erfaring med hvad der skal bruges på en båd..måtte træde til. Det er vist det man kalder "at støtte op om hinandens stærke og svage sider ;) Takker!

Min gode kollega Per, kom til min undsætning..(tror han ser protentiale i Niels..med en fisketur en dag) da jeg havde et ønske om at kunne gå et par timer før fredag, så jeg lige kunne komme hjem og pakke det sidste..så vi kunne komme afsted med båden i rimelig tid. Tak Per! Han kom drønene ind på stuen og sagde at der var luft nok på afdelingen, så han synes godt jeg kunne tage afsted 2 ½ time før.

Niels ankom, og vi fik ordnet det sidste med mad sammen. (Heidi glemte så brødet til morgenmad!) Så var det afsted til Ry, i regnvejr..og en lidt skeptisk Niels. Jeg tror han nok var bange for, at jeg synes det var koldt, klamt og fuldstændig spild at tilbringe en hel weekend i en båd. Jeg forsøgte at forklare..at vejret var helt bestemt hyggeligt! Og det mente jeg altså. I Ry ville vi så lige snuppe en hotdog..og lige her vil jeg sige..at så stegt de pølser var, vidste vi, at der ingen chance var for svineinfluenza eller lign!

Vi fik båden i vandet..parkeret bil og trailer..og så om bord.




Med tiltro fra Niels om at jeg godt kunne være til gavn ;)




Vi havde fået at vide det nok tog en times tid eller mere at lande på campingpladsen, hvor vi kunne "tøjre" båden (ved ikke lige om det hedder det??) så vi kunne starte på en afslappende weekend! Det tog så ikke så langtid som vi troede. Selvom det godt kunne være svært at se hvor vi sejlede, da der ikke lige er vindusvisker på båden. Tror det var her Niels mente det ville være på sin plads..at jeg skulle snige ud og imitere disse..men lige min balance og færden på en sejlende båd, ville sikkert gøre, at han adskellige gange måtte vende om og skulle samle en sur kold kæreste op af vandet! Så han mente vi nok skulle finde pladsen..med duggede ruder.



Vi ankom i fin stil..skal det så siges. Jeg blev bedt om hoppe ud på snuden af båden og hoppe over på broen for at "tøjre" foran..efter bedste evne. Så gjort..uden anmærkninger ;) Så det tror jeg godt jeg vil gøre igen.

Vi fik pakket lidt ud..og gjort klar til en hyggelig aften. Regnen betød intet, blot rigtig hyggeligt at sidde inde under den lukkede kaleche og høre den sagte ramme dugen. Der blev bare hygget total med ost, kiks og rødvin..og masser af snak om alle de ting som vi begge godt kan lide og gerne vil have ud af livet..og hold op hvor er der mange fælles træk. Næsten ubeskriveligt!



Ja..helt skarb er det ikke..men alligevel godt efter en gyngende båd!
Som sædvanlig blev snakken ved, til ret sent - hvilket ikke er udsædvanlig når vi er sammen. Det kommer bag på os begge to hver gang, fordi vi begge er udpræget A-mennesker?! Men skønt er det, at der er så meget at snakke om.

Næste dag var planlagt til en sejltur ud og se silkeborgsøerne, med frokost om bord. Faktisk blev alle måltider nydt på båden. Niels skulle så lige lufte et par fiskestænger..og egentlig tror jeg mere han ville se om han kunne lokke mig til lige at smage lidt på det her fiskeri.



Jeg fik så en stang i hånden..og fik forklaret hvordan man holdte og en del mere. Og må så indrømme, det nok godt kunne være ret sjovt.



Dog på et tidspunkt..var vi lidt i tvivl om min snørre skrabte bunden, fordi bunden ikke var ret langt under os..og håber så ikke nogen af Niels´ venner ser eller læser dette..men så rar som han nu er (og tålmodig!!!) ville han lige hjælpe den håbløse her..og kort efter ville han lige ordne stangen på hans side....vil så lige kort fortælle....at vi begge stod med ryggen mod sejlretningen.....?! Ganske optaget af fiskestænger og snak...pludselig hopper Niels til side og får øje på der står siv tættere på båden end der burde, faktisk så tæt...at de svejede ind i båden?! Så blev der sat i fuld bakgear i en vældig fart!! Båden var sejlet direkte ind i sivbevoksning ret tæt på land...hm.... Det kom fuldstændig bag på os..at vi begge slet ikke havde haft i tankerne...at båden jo ikke sejler sig selv i den rigtig retning! Et godt grin, efter vi var kommet ud af junglen..og lykkelige over at det heldigvis ikke var en bådbro, en anden båd eller en flok kajak/kano-roer vi ramte..for der var en del andre at dele vandet med denne weekend! Niels fortalte..at han jo ved hans kammerat Kim plejer jo bare at overtage styring af båden når Niels har gang i noget og omvendt..og lige det synes jeg stadigvæk Kim er fuld berettiget til fremover. For lige der..er min kompetence lig 0! ;)

Glemte jeg at sige..vejret var klaret ret meget op..og det gav mulighed for en sejltur uden kaleche, så vi havde fuld udsyn! Og dermed frokost under åben himmel!


Så tilbage til pladsen efter en god sum timer..og et pitstop ved en lysning hvor der lige blev gået en tur oppe i skoven.

Både for lige at få set fastland..og smugkikket i skovbunden efter svampe. Og denne gang var jeg ski heldig..og fandt en facinerende lilla svamp, som faktisk kunne spises. (Okay..fik dem slæbt i båden op til flere gange..så Niels måtte sige..nu ligger der så svampe igen?!)..



Vi blev enige om lige at snuppe et bad, da vi kom tilbage til pladsen. Her glemte jeg så at få mit håndklæde med..men havde føntørre...rejsemodel, som jeg har nede ved Niels..som han jo uden jeg sagde noget..havde pakket he he...han har bare styr på tingene! Ellers var han bare bange for at se mig med konstant morgenhår :P Havde jo sagt til Niels jeg elsker primitiv "living"..synes så lige jeg ville vise hvor primitiv man kan være ha ha...

Niels fik gang i både Trangiaen så jeg kunne varme kartofler..og han i Cobb-grillen så han kunne ordne kødet. Middagen var skøn, selskabet bedre..og lykken lige for! Hvordan pokker kan man være så heldig?? Jeg fatter intet!! Vi har gået klods op af hinanden konstant..og aldrig har jeg savnet det lige at have et minut eller to for mig selv...er det mon ikke fordi man går i spænd? Maden mættede så meget, at vi bare skulle ud og have en gåtur! Vi forlod båden, og fandt en lille sti vi fulgte. Der var fyldt med rådyr..så mange vi ikke kunne blive enige om dyrene var "tamme" eller om det var rent held. Vi fulgte så en anden lille sti..hvilket gjorde jeg var ret sikker på vi var faret vild..men mini-BS slog lige igennem..og Niels mente han havde mere end styr på retning..not ha ha ha..men jeg stoler stadig blindt på ham og evnen til eventyr-rejser! Med hans blide troværdige blik..kan man så andet??


Vi havde bestemt, at der skulle spilles et spil backgammon..og der er min viden ret rusten, da vi taler 10 år tilbage siden jeg sidst spilled det..men det lykkeds at komme gennem regler.. 1-0 til Niels! Så var der kaffe med "fløde"..og en gang tandbørstning..og så ned i kahytten.. Og jeg skal da ikke glemme at fortælle..Niels havde helt styr på den romantiske lysstemning..ha ha..båden lignede mest af alt en UFO.. Uidentificeret Flydende Objekt!!!


I dag var så sidste dag, så vi skulle til at overveje dagen. Vi fik lidt morgenmad..og et bad..hvor jeg IGEN!! - glemte håndklæde..samme teknik som sidst kom i brug! Derefter ville vi lige pakke båden og få takket af på pladsen. Turen skulle nydes, da vi sejlede tilbage mod Ry..så tempo blev sat i bund..anker kastet så vi lige kunne nyde de sidste timer inden vi skulle "back to life".

Der var så lidt støvregn..så vi bestemte os til bare at nyde stilhed under kalechen..og se alle andre der roede forbi..udsigten til himmelbjerget..ej hvor er det bare så lækkert det hele..også selvom sådan nogle kajakroer kom så tæt på os, at de bare kunne stige om bord ha ha ..

De sidste rester af ost og kiks blev nydt..en øl og et glas rødvin..og en snak om at det må gøres om..for det har været så dejligt at komme væk fra en travl hverdag.

Vi fik båden tilbage på trailer, og afleveret diverse i Ry..så gik turen mod Viborg..hvor Niels satte mig af..og fik tanket en kop kaffe til turen hjem mod Holstebro. Han var godt bombet..det samme er jeg..men slet ikke i tvivl om at det er den helt rigtige form for træthed.

Niels..jeg er rigtig glad for indblikket i dit liv og den glæde din båd og fiskeri giver dig. Du har min fulde forståelse for dine ture med kammeraterne..kan godt forstå at de ture/kammerater er et "must" i dit liv. Jeg er glad for de weekender jeg så kan låne dig..og ser så meget frem til at høre om jeres ture..og opleve vores små ture væk fra hverdagen.

Nu sidder jeg så hjemme..det gynger stadig??? Så tror jeg vil huske vores første tur i en god rum tid..og glæder mig til en del flere! Tusinde tak for alt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar